6o3a3249_1_crop
03 вересня 2020
Відкритий лист від спільноти міжнародних кінофестивалів

Чому важливі кінофестивалі?

Заклик до політиків від 41 міжнародного кінофестивалю та торгово-промислових асоціацій

COVID-19 суттєво вдарив по кіноіндустрії. Знімання фільмів зупинилося, кінодистрибуція заморожена, кінотеатри зачинені. Теперішня криза вплинула і на міжнародні кінофестивалі.

З березня весняні фестивалі були вимушені відкласти, або й зовсім скасувати, власне проведення. Ті ж фестивалі, що мали б відбутися пізніше, діяли за обставинами. Невизначеності, перенесення та додаткові витрати спричинені Covid-19 створили суворе середовище для стійкості фестивальних екосистем. Фестивалі, яким вдалося відбутися у фізичному просторі, зазнали збитків через зменшену відвідуваність спричинену як санітарними нормами, так і складністю подорожування.

Міжнародні кінофестивалі не тільки є важливими чинниками культурного, економічного та соціального розвитку територій, де вони відбуваються. Вони є необхідною ланкою в кіноіндустрії, бо дають фільмам міжнародне охоплення, можливості для укладання дистрибуційних угод, увагу преси та глядачів.

Економічна вага міжнародних кінофестивалів має бути збережена завдяки цілеспрямованим мірам по їхньому, спричиненому Covid-19 перетворенню та стійкій відданості справі з боку місцевої, регіональної та національної влади. Це стосується і теперішньої ситуації – вдасться чи не вдасться провести заплановані фестивалі –, і майбутньої діяльності, починаючи з 2021 року.

Підписанти цього листа – міжнародні кінофестивалі, торгові асоціації та спілки, що репрезентують кіноіндустрію, FIAPF (Міжнародна федерація асоціацій кінопродюсерів), яка представляє кінопродюсерів з усього світу та яка є регуляторним органом, що об’єднує 49 кінофестивалів з 29 країн.

Чому економічну екосистему кінофестивалів необхідно підтримати, щоб пом’якшити ефекти від Covid?

>> Кінофестивалі важливі для культурного розвитку місцевих спільнот [1]:

  • 4.5 мільйонів заявок на участь у 2017 році;
  • Близько 1700 фільмів мали свої прем’єри на акредитованих фестивалях;
  • У 2017 році на акредитованих фестивалях всього видали 32 000 бейджів для преси.

 

>> Кінофестивалі роблять важливий внесок до місцевих економік:

  • Вигода для HoReCa-сектору [2];
  • Створюється велика кількість робочих місць [3].

Що потрібно?

Підписанти закликають національні органи влади та регіональні інституції, зокрема Європейський Союз, до негайного надання допомоги кінофестивалям для проведення їх у 2020 році та до створення виняткової пост-Covid стратегії, яка захистить фестивальні екосистеми на місцевому, національному та регіональному рівнях у державах, де такі міри ще не були впроваджені. 

Підписанти (відсортовані за країнами, в алфавітному порядку):

Аргентина

Міжнародний кінофестиваль у Мар-дель-Плата

Австралія

Міжнародний кінофестиваль у Сіднеї

Австрія

Кіцбюельський кінофестиваль 

Вієналле

Білорусь

Мінський міжнародний кінофестиваль «Лістапад»

Болгарія

Софійський міжнародний кінофестиваль

Домініканська республіка

Домініканський міжнародний кінофестиваль

Єгипет

Каїрський міжнародний кінофестиваль

Естонія

Таллінський кінофестиваль «Темні ночі»

Індія

Індійський міжнародний кінофестиваль

Колкатський кінофестиваль 

Італія

Кінофестиваль Noir In Festival (Комо, Мілан)

Римський міжнародний кінофестиваль

Туринський міжнародний кінофестиваль

Кіно Бієнале - Венеційський кінофестиваль

Іспанія

Валенсійський міжнародний кінофестиваль Cinema Jove

Міжнародний кінофестиваль у Хіхоні

Міжнародний кінофестиваль у Сан-Себастьяні

Каталонський Міжнародний фестиваль фантастичного кіно

«Зінебі» – Міжнародний фестиваль документального та короткометражного кіно в Більбао

Казахстан

Міжнародний кінофестиваль «Євразія» (місто Нур-Султан)

Канада

Міжнародний кінофестиваль у Торонто

Колумбія

Фестиваль Internacional de Cine de Cartagena de Indias

Народна Республіка Китай

Шанхайський міжнародний кінофестиваль

Німеччина

Берлінале - Берлінський міжнародний кінофестиваль 

Міжнародний фестиваль короткометражних фільмів у Оберхаузені

Південна Корея

Міжнародний кінофестиваль у Пусані

Польща

Краківський кінофестиваль

Варшавський кінофестиваль

Португалія

MotelX - Міжнародний фестиваль горорів у Лісабоні

Румунія

Міжнародний кінофестиваль Трансильванія (Клуж)

Російська Федерація

Міжнародний кінофестиваль «Послання людині» (Санкт-Петербург)

Московський міжнародний кінофестиваль

Швейцарія

Кінофестиваль у Локарно

Туреччина

Міжнародний кінофестиваль «Золотий апельсин» в Анталії

Україна

Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість»

Фінляндія

Кінофестиваль у Тампере

Франція

Каннський кінофестиваль

Японія

Токійський міжнародний кінофестиваль

Ко-підписанти:

FERA: Федерація європейських кінорежисерів. Заснована у 1980 році, представляє кіно- та телережисерів на європейському рівні. 47 асоціацій режисерів з 35 країн є членами федерації. Ми говоримо від імені 20 000 режисерів екранних мистецтв, представляючи їхні культурні, креативні та економічні інтереси.

FIA: Міжнародна федерація акторів представляє акторські профспілки, гільдії та професійні асоціації з 70 країн. У з’єднаному світі контенту та розваг, вона обстоює чесні соціальні, моральні та економічні права для виконавців, які працюють у всіх записуваних медіа та живому театрі.

FIAD: Міжнародна федерація кінодистриб’юторів об’єднує національні кінодистриб’юторські організації, і тому представляє весь спектр компаній: малих та середніх бізнесів, що спеціалізуються на артхаусних фільмах та великі корпорації, сконцентровані на мейнстримному кіно. Члени FIAD працюють у 14 країнах, покриваючи від 90 до 100 відсотків кінотеатрального ринку.

FIAPF: (Міжнародна федерація асоціацій кінопродюсерів) представляє кінопродюсерів з усього світу, об’єднуючи 34 кінопродюсерські національні організації з 27 країн світу. FIAPF націлена на захист креативних, законних та правових інтересів сектору кіновиробництва. FIAPF також проводить Акредитаційну програму для міжнародних кінофестивалів від FIAPF, яка об’єднує 45 міжнародних кінофестивалів з 29 країн на 5 континентах. Акредитаційна програма FIAPF заснована на договорі довіри між фестивалями та продюсерами, що гарантує найвищу якість кінофестивальної діяльності, а обрані фільми виграють від найкращої можливої промоції та видимості.

FSE: Федерація європейських сценаристів це мережа національних та регіональних асоціацій, гільдій та спілок екранних письменників в Європі, заснована у 2001 році. Вона складається з 26 членів з 21 країни, представляючи більше, ніж 7500 європейських сценаристів.

IVF: Члени Міжнародної федерації відео це асоціації, що представляють бізнеси активні у всіх сегментах кіно- та аудіовізуального сектора в Європі. Їхня діяльність охоплює всі сфери розробки, виробництва, дистрибуції фільмів і аудіовізуального контенту та їхню публікацію на цифрових фізичних носіях або через всі форми авторизованих легальних каналів онлайн-дистрибуції (TVOD, SVOD, AVOD).

UNI MEI: Сектор медіа, мистецтв та розваг Глобальної профспілки представляє 170 національних спілок та гільдій, об’єднуючи близько 450 000 творців, техніків та інших робітників усього світу зі сфер медіа, мистецтва та розваг.

UNIC: Міжнародна кінотеатральна спілка представляє інтереси кінотеатральних торгових асоціацій та кінотехніків з 38 країн Європи й сусідніх територій.

Зноски:

  1. Дані зі звіту FIAPF від 2018 року.
  2. Сектор готелів, ресторанів та кафе. Приміром, Берлінський міжнародний кінофестиваль та Міжнародний кінофестиваль в Торонто згенерували 100 млн євро та 189 млн канадських доларів прибутку для готелів та ресторанів у 2013 році відповідно. Каннський кінофестиваль приносить близько 200 млн євро у місцеву економіку.
  3. Каннський кінофестиваль налічував 2000 робочих місць у 2016 році, а Кінофестиваль в Торонто – 2.295 робочих місць у 2013 році.
Cookies

Наш веб-сайт використовує cookies для того, щоб зробити перегляд сайту кращим для Вас. Користуючись нашим сайтом Ви погоджуетесь на використання cookies.

Прийняти