screenshot_24
15 вересня 2020
Короткі метри Юхана Ренка. Авангард, реклама, Давня Греція
Між фотографіями, серіалами та повнометражним фільмом, Юхан Ренк зняв декілька цікавих коротких стрічок

Короткі метри Юхана Ренка одночасно і у всіх на вустах (250+ млн переглядів на кліпі Мадонни), і невидимі для загалу (режисери музичних відео та рекламних роликів рідко коли з’являються в титрах, а кінофестивалі майже не беруть подібні роботи для показів). Проте він також працював у нетрадиційних жанрах (кіноавтопортрет, відеоінсталяція) і знімав рекламу як кіно.

Однією з таких реклам є A Magical Holiday – відео для бренду H&M, із яким Ренк плідно та давно співпрацює. Історія ролика проста – батько розповідає доньці казку на ніч, бо вона не може заснути. Дія відбувається взимку, тож нічна історія про те, як смілива дівчинка рятує Різдво від злого брата Санта Клауса у паралельному вимірі. Класичний святковий сюжет. Який, однак, викликає інтерес своєю реалізацією.

screenshot_24

Якщо ви читали наш огляд фоторобіт Ренка, то вже знаєте про його кольорову схему – приглушену із холодним контрастом. І якщо забігати трохи наперед, то така гама характерна і для кіноробіт режисера. У цьому ж відео, блакитно-сірі відтінки, які наповнюють кадр радше через вдалий підбір локацій, а не через кольорокорекцію, позначають “злий” паралельний світ де єдиний острівок яскравості – різдвяні подарунки – повністю відсутній. 

Але те, що злий брат Санта Клауса дійсно злий підкреслюється магнітною плівкою, якою він облаштував власну печеру. Чи то це коментар про те, що ретроградність зараз не у моді і застарілі носії інформації вже не потрібні, чи то це сам Юхан Ренк включив у відео власний сентимент відносно природи сучасного кіно як такого. Проте очевидно одне – те, що Ренк є активним глядачем та знається на кіномистецтві.

Наприклад, його безбюджетний експеримент у жанрі автопортрету – Mobile Movies - Self Portrait. По-перше, тут важливе саме звернення до самофільму. Це жанр, який більше розвинувся в авангардному кіно, де свої спроби демонстрували Йонас Мекас (“Волден (Щоденники, нотатки, замітки)”) і Шанталь Акреман (“Лінь”). І те, що визнаний комерційний директор створив таке кіно – надзвичайно цікаво. По-друге, Ренк активно дискутує і з вищезгаданими авангардистами, і з власними роботами. На відміну від Мекаса та Акерман, Ренк відмовляється від того, щоб наводити камеру безпосередньо на себе. Його кадр постійно наполовину займає чи стіна, чи ванна, чи ще якийсь елемент помешкання, а сам він десь на другому плані виконує рутинні дії. То він незграбно вдягає білизну, то витирає папірцем обідок унітазу після того, як сходив у туалет. Так, це не зовсім те, що ми звикли бачити в кіно.

screenshot_25

А в кінці Ренк починає химерно рухатися, ніби римуючи свій автопортрет із першими кліпами, які він знімав для Stakka Во чи Мадонни. Там теж танці виглядали не дуже традиційно. І це також історія про контекст. Дивні танці під музику зі швидким монтажем – цікавий музичний кліп; дивні танці вдома у тиші з дуже повільними та статичними кадрами – щось із нічних жахіть (або з фільмів Девіда Лінча). 

“Як Кронос образився” теж видається образом, взятим прямісінько з поганого сну. Камера, що пливе небом над пустелею та показує купи людських тіл, яких стає все більше і більше. Весь пейзаж зарендерений на двигуні Unreal Engine. Тобто все те, що ми бачимо тут – комп’ютерні моделі. І тому цей єдиний неперервний кадр викликає змішані відчуття, щось між жахом та цікавістю. 

screenshot_26

Ця відеоінсталяція, як її називає Ренк, – вступне відео до постановки “Едіп / Антигона” у Шведському Королівському драматичному театрі. За давньогрецькими міфами, на яких ґрунтується і вистава, і відео, Кронос – це ультимативний пожирач. Він з’їв всіх своїх дітей, окрім одного – Зевса. Останній пізніше розв’язав війну проти батька, повалив його та ув’язнив у безодні Тартар. Відеоінсталяція ж розповідає про можливі події, коли б Кронос образився, розлютився та залишив за собою слід із людських тіл. Але як і будь-яка інсталяція “Як Кронос образився” більше працює із несвідомими образами та простором, а не зі значеннями. Тож подивіться самі та, можливо, у вас виникне питання, яке можна поставити Юхану Ренку на майстер-класі 19 вересня у PMHUB.

Радимо не гаяти часу та бронювати своє місце просто зараз – квитки

Більше про подію можна дізнатись на нашій сторінці у ФБ

Cookies

Наш веб-сайт використовує cookies для того, щоб зробити перегляд сайту кращим для Вас. Користуючись нашим сайтом Ви погоджуетесь на використання cookies.

Прийняти