30.05.2019

Щодо ситуації навколо скасування показу фільму Марини Степанської «Знебарвлена» в рамках Національного конкурсу 48-го КМКФ «Молодість».

Офіційний коментар програмного координатора цієї конкурсної програми Віктора Глоня:

Перш за все, мені як координатору програми дуже прикро, що показ фільму «Знебарвлена» не відбудеться на «Молодості».
Чому так сталося? Можливо, часовий контекст допоможе дещо прояснити:
- 10 травня я передав режисерці та продюсерці фільму коментар нашого технічного координатора щодо наданої DCP-копії (проєкційої фільмокопії) “Знебарвленої”. У коментарі йшлося про те, що для коректного відтворення фільму нам потрібна так звана flat-версія фільму з огляду на співвідношення сторін екрану в червоній залі к-тру “Київ”. Натомість автори фільму надали scope-версію. (Тут я не буду розшифровувати технічні деталі для невтаємничених читачів, головне розуміти, що між фораматами flat i scope є різниця).
- 11 травня Марина відповіла, що оператор фільму пропонує просто збільшити (zoom in) зображення під час проєкції. На це я відповів, що це може бути складно зробити просто під час показу.
- 14 травня я перепитав, чи ми залишаємо надану scope-копію DCP?
- 17 травня продюсерка фільму попросила почекати на нову копію фільму, зазначивши, що якщо нову копію виготовити не вдасться, потрібно буде працювати з наявним DCP і під час перевірки узгодити, яким саме чином показувати фільм. (Слід завважити, що останній термін надання прєкціної фільмокопії був встановлений на 2 травня, а запрошення на участь у конкурсі надійшло 23 квітня)
- Зважаючи на виробничий графік фестивалю, провести перевірку DCP-копій фільмів учасників Національного конкурсу безпосередньо в проєкційній залі, ми могли тільки 23 та 24 травня. На жаль, у цей час усі представники фільму «Знебарвлена» не могли бути присутні на перевірці.
- Як виняток, для «Знебарвленої» та ще кількох фільмів Нацконкурсу ми погодилися провести додаткову перевірку DCP в проєкційній залі в день показу – 30 травня.
- 30 травня на перевірці був присутній повноцінний представник фестивалю – технічний координатор, який, власне, перевірку й провів і розмовляв із режисеркою телефоном із апаратної (знову ж таки, щоб мати змогу проводити перевірку).
- Заява Марини Степанської про те, що копія фільму демонструється у форматі, відмінному від ориґіналу звучить, м’яко кажучи, дивно з огляду на прохання самих авторів змінити формат.
Насамкінець хотілося б хіба додати дві речі: 
- Ми одразу пішли на зустріч побажанням режисерки і погодилися не проводити повторний показ у залі «Сінематека». Таким чином, «Знебарвлена» мала стати єдиним фільмом Нацконкурсу, що демонструвався б без повтору. (Ще тут особливо наголошено додам, що фестиваль – і я особисто – завжди намагаємося йти назустріч навіть найвибагливішим побажанням усіх учасників. Вочевидь це призводить до понаднормової роботи персоналу фестивалю і часом спричиняє подібні непорозуміння.)
- З огляду на експериментальний характер фільму «Знебарвлена», що зачіпає, зокрема, й питання деконструкції кінематографа як форми, показово, що показ фільму на «Молодості» досить гучно вийшов за рамці екрану та кінозали ще до прем’єри. Сподіваюся, такий розголос допоможе привернути додаткову увагу до показу роботи Марини Степанської, що він, дай Боже, рано чи пізно таки відбудеться. Шкода тільки, що наше журі не зможе це оцінити.

Щиро,
Віктор Глонь